Mitt ryttarliv 2-Matilda

I förra inlägget om mitt ryttarliv så avslutade jag med ridskolan.
 
Kör sista meningarna som "intro" till detta!  :)
 
Jag ville utvecklas MER, så jag bad om att få byta grupp. Det gjorde jag på våren 2012 någon gång. Eller efter sommarn,,, kommer inte ihåg, det vare nog eftersom jag ine gått i den såå länge..
 
Det är i den gruppen jag går i nu då alltså.
 
Jag har alltså gått där i ca 5-6 månader. I början lärde jag mig hyfsat mycket, vi började öva mer på skänkelvinklingar, (vilket jag redan kunde, men behövde bli bättre på) och framdelsvändningar.
Det var bra, men sen har vi lixom inte utvecklat det, jag vill sooomsagt lära mig, och utvecklaaaas!
 
Vi gör inget nytt, det känns som om dem inte tror att vi KAN, medans vi faktiskt gör det. Vi får inte chansen till att bevisa det heller.. Så vet inte hur länge jag ska fortsätta där. Kan ju alltid komma och hälsa på min prinsessa <3
Så jag har lärt mig det mesta på egen hand.. ;)
 
I samma gång som jag blev odinarieskötare på Bonita så började jag också sköta Vision. Glömde nämna deet i förra tror jag... (Då rider man en gång o veckan, Bonita var upptagen varannan söndag så hade Visiuuuun ojämna veckor på söndagen)
 
Någon månad efter började jag sköta Rooney jag nämnt i ett annat inlägg. Tänker inte ta hela den storyn igen, men för er som inte vet så vare tänkt att jag skulle sluta sköta i hrk när jag hittat en privaat häst att ta hand om.
Men riktigt så blev det inte! Han var mysig och snäll och så, men han var inte så sammarbetsvillig och väldigt seg. Jag kände att jag inte riktigt ville släppa särskillt Bonita, för de.. Jag kunde helt enkelt inte!
 
Men Rooney och jag gjorde mycket kul ihop, han var en vääldigt trygg och snäll ponnny!!
Som jag skrev i samma inlägg, så slutade jag på alla dem tre efter jullovet.. Det blev aalldeles för mycket, hade huvudverk varje dag och hann inte med skolan, kompisarna, eller mig själv!
 
Sedan har många utav mina vänner hästar också, så jag kan ju i princip hänga med dem när som!
Matilda och Maja som ni vet, särskillt Matilda då som rider Hedda, Dumle OCH Comet, ibland Leon också heter han, alla står i samma stall. (Och Dumle är ju Majas)
Då kan det ibland bli lite mycket för henne , så jag hjälper henne ibland med Cumäät som ni flesta vet?
 
Så jag försöker komma dit och rida honom ca 2 ggr i veckan! Superkul :D
 
Så, ja.. Det var la min ridhistoria  :) Hihi, ja det viktigaste iaf.
Gick ju in lite i detalj ibland så det blev rättså mycket text, men tror att de flesta uppskattade demhär 2 inläggen.
 
 
Höstas <3
 
Detta var en underbar dag i September, red på ängen efter det, i 50 minuter, skritt och trav. Bara han och jag!
 
Min prins <3
Ser ut som en mupp, jag vet!
 
Oktober/November
 
 
 
Haha söt, fast suddig bild! Fick bli såhär hehe.. Men det är jag och Cometifrån vintras. <3
 
Åh, han tyckte att det var så jäädrans skönt att bli kliad på halsen söte! Stod allltid minst 10 minuter och kliade honom innan jag började borsta !
 
 
Haha söt bild från hästryggen!
Cumäääät ooch Heddiiii när jag och Matilda var påväg till stranden :')
 
 
 
 
Minne för livet <3 (igga att min na stigbygel typ är en meter längre än den andra, och fråga INTE hur jag inte kände det ??)
Rooney
 
Bockarkung! Hahaha han är för söt, älskar att busa å bocka när han får busa (oftast löshoppning) i paddocken eller ridhuset. Han tycker att det är så härligt! Matilda som tagit resten utav bilderna nedan på fiina Comet! :')
 
Hahahaah söte!
 
Heeeeeeej jag heter comet och jag är en raaaaceeeeerbiiiiil wwrrrooom...
Varför trava när man bara kan hoppa över dem samtidigt?
Hhaha wooppaaa comeet style!
 
Kolla hennes kanal med massa söta filmer på han/dem!
 
En busfilm på Cumääät (Matilda's yt kanal)
 
 
Kramar, Matilda! :*
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0