Min ryttarhistoria del 5

När vi fick reda på att Maya skulle åka bestämde vi oss för att leta egen ponny, alltså vi skulle nu köpa vår egna ponny. Både jag och Matilda vägrade att gå igenom de att ponnyn helt plötsligt kan lämna oss. Vi letade och letade.. pro red väl typ 4 stycken. Men efter Comet var vi helt sålda. Både jag och Matilda visste att han var ponnyn vi skulle ha. Så vi åkte och provred honom igen, efter den gången var det bestämt. HAN skulle bli vår egen lilla ponny. Den lyckan är obeskrivling, han sprag igenom besiktingen och kom hem till oss direkt efter. Sen var han vår !! :) 
Tyvär hade jag gips när vi fick honom och jag fick inte rida på honom dom två första veckorna. Så de va riktigt tråkigt faktiskt. Men sen åkte gipset av och samma dag hoppade jag och Comet i paddocken, vi slutade på typ 70-75  ;) 
Allt rullade på och gick toppen bra, tills vi startade vår första tävling. En L:D+5 I Skedala. Ute på första hindret och jag ramlade av.. gick ut från banan och åkte hem.
Startade kort där efter en L:D och kom över första hindret, sen va det stopp.
Startade istället clear rounder med väldigt blandat resultat. Vissa gånger gick bra men andra va bara skit.. Nollade en 60 cm i styringe, sen resten har jafg försökt glömma...
Sen gick det bara utför, han började bocka med mig, stanna på hinder och gå ÖVER mig i hantering från marken. Inget funkade jag jag blev RÄDD för Comet..
Tänker inte dra den storyn nu, den är låång.
Men sommaren kom och de gjorde även Hedda... ;) 
han räddade mig men hoppade ändå, ca 90 cm !! <3
puss
--Maja
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0