Lektionen

Början gick la okej, inte alls som förra gången.. Vi ute för det var bra underlag i paddocken & skönt väder. Men han va ofokuserad, lite svår att styra, lite "svajig" var han, kände att jag red lite dåligt oxå, eller det kändes så..

Vi gjorde lite samma övningar som förra gången, åtta på A/C-volten och byta varv, ställa om osv..
Vi gjorde det i skritt & trav. Fattade galopp från skritt (som vi brukar, han är lättare då)
Men vi galoppade inte på den åttan utan runt volten, galopperade korta sträckor & sedan saktade av. Fattade ny, galopperade, saktade av osv..

Han "rullade" ihop nacken och studsade lite, vid varje galoppfattning. Var inte helt säker, men trodde att han kanske lite va på g att bocka. Jag försökte hålla upp huvudet men han "krullade ihop" det ändå, kände att jag hade sådär kontroll... Maja travade & galoppade över bommar, så Matilda sa att jag med fick göra det. Jag körde travbommarna en gång & det gick super. Sen galoppbommarna, det gick bra, men han va väldigt pigg & drog lite.. :/ Gjorde det kanske 2-3 gånger till, hade han lite mer samlad men ändå för mycket "framåt" sen bytade jag varv & där drog han mer, försökte svänga & få honom rakt på men han ville åt sidan lite, och det gick alldeles för fort. Bestämde mig för att göra det en gång till sp det slutade bra. Jessica som red med, (en vuxen i deras stall som ridit lääänge, ridit in sin häst osv, haha för go e hon) & hon sa att jag skulle svänga tidigare & mer ut mot staketet så han inte kunde svänga ut. Men då jävlar, han typ skenade de 3-4 galoppsorången innan bommarna, & bocka 3,4 gånger i rad i den farten!

Han har aldrig gjort så förut med mig, blev lite rädd.. Matilda, Maja & Jessica barömde mig för att jag satt kvar haha.. Men jag tappade båda stigbyglarna efter andra bockningen , & min rygg knäcktes till, har ont i den nu.... :'/
Men annars gick det okej. Han var så lycklig för att få vara ute, inte varit i paddocken på jättelänge ju, det har varit kallt & dåligt underlag. Sen fäller han massor oxå, inte konstigt!!

Han tyckte bara att han skulle ha det lite kul haha..
Ska rida på fredag, hoppas ryggen är lite bättre då... Hoppa Comet i helgen med, antagligen på söndag. I ridhuset då, haha!

Ska lägga mig i tid idag, typ 9.

Vi hörs imon!!

/Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0