Hoppträningen 10/3

Jag och Matilda byggde upp tre kryss och två räcken, och bestämde oss för att öva på vägar och sits. Och jag tänkte prova utan martingal  ;)
 
Så... Jag började värma upp på miiiini små kryss, typ bommar. Och försökte få honom lugnt, inte rusa för myckte. Han tycker de är onödigt med låga hinder och springer mest, det är först vid 70-80 han börjar ta de lugnt. Men vi red på dom lite och efetr ett tag började han lugna sig, då hoppade jag de lite högre krysset som var på ena kortsidan så jag hoppade på en volt. Samma här, försökte få honom lugn och hoppa i ett kontrollerat tempo.
Det gick sådär men efter ett tag så  ;)
Sen satte jag ihop en bana med mycket svängar som både jag och Matilda skulle hoppa men när jag hade ridit klart såg Matilda ut som ett frågetecken och fattade inte rikigt min bana,så vi gjorde en ny. Så hoppade Matilda först och en höjde vi så hoppade jag, i början gick de för fort ! Han sprang och jag fick göra volt efter volt för att få honom att chilla. Och vissa hopp blev till slut rikigt fina, han höll tempot ända fram och sen världens språng. Han hoppade verkligen upp sig där !
Sen höjde vi två räcken till 50 och kryssen på långsidorna blev räcken.
Så kom vi på banan igen, fast jag la till en grind som låg på typ 65 och den hade vi hoppat två gånger innan typ men nu i banan tappade jag farten så de blev ett stopp men de va helt MITT FEL ! Jag skulle lagt en volt och kommit igen men de gjorde jag inte...
Men sen när jag kom igen fick vi ett skit snyggt språng !  ;)
Sen hoppade jag ett räcke några gången för att få honom att lyssna och de blev riktigt bra till slut !
 
SÅ JÄKLA stolt över min ponny och vad vi presterade igår. Han var grym och lyssnade riktigt bra i slutet, en utav dom bästa träningarna lätt
puss
--Maja
fina lilla Hedda <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0