Dagen osv

Hej på er ! Statistiken är bra, mer och mer kommentarer. Fortsätt så !   ;-) 
 
Min dag har vatt rätt lugn, började senare idag fast då skulle vi va direkt i stan eller ja typ örjansvall eller ngt. Men iaf, där rodde jag lite på en roddmaskin och sen kollade jag när mina modiga kompisar hoppade i Nissan ! 
Grymt jobbat ! 
Sen hem efter skolan och äta,byta om osv. Cyklade iväg till stallet vid 4. Mockade och allt de är roliga. 
Tog in Dumle och norstade honon, sen gick vi upp till paddocken där stog de tre studs pytte låga och de va då tänkt att Dumle skulle skulle skutta över dom men icke sa nicke. Han hittade mat i kanterna och tyckte de va mer intressant än mig.. så de gick inget vidare bra idag. Men efter en stud när han hade sprungit av sig lite satte jag fast grimmskaftet och så övade vi på att gå sen stanna. Plus att inte bitas,i början gick de skit. Han försökte väna och springa iväg flera gången men jag höll kvar alla gånger för utom en. Men han kom inte så långt eftersom de va stängt så.. Men sen så ledde jag honom och en bit innan släppte jag honom så fick han hoppa, och när han väl var över tyckte han de va super kul. Men som sagt var han väldigt ofukeserad och de blev inte så mkt hoppning av de hela. 
Imorgon blir de en lugnt uteritt med mycket skritt. Eftersom vi har haft/har en lugn vecka denna veckan, den har bestått av uteritter och ett markarbetspass och sen lite lek idag. Funderar på att lite senare ta en vecka där vi bara övar från marken, för att komma närmare varrandra och lita mer på varandra. De är ju trosts allt grunden till allt  ♥ 

Sen ska jag ringa Linnea imorgon tror jag, kolla hur hon mår och om hon vill komma och rida snart igen. Får se hur hon känner om hon vill hoppa någon clear round eller lokal. Jag har sagt att hon får välja helt själv vad som känns bäst för henne och de känns tryggt ! Hon är en grym ryttare som vet vad hon gör, och Dumle trivdes med henne. 
Annar har jag kollat på lite tävlingar och de är ju en nästa lördag men vet inte hur jag känner inför den. Kommer antagligen bli utesluten på tredje hindret eftersom att han stannar en gång på  varje, men man vet aldrig och sen blir jag ju så in i helsikes nervös oxå. Men för övrigt är jag j'ligt tävlings sugen, sätta på sig vita ridbyxor och röda kavajen! ååhh, vill verkligen tävla . 
Kom dock på att jag inte har några vita ridbyxor, hahah får köpa mig det  !  ;-) 
 

Ett pladdrigt inlägg om allt och lite till. 
puss 
--Maja 
Glöm inte att följa min instagram " maaajjjaa "   ;-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0