Utvärdering av träningen !

Tränade för Matilda på Comet idag. Varför ? För att jag lättare ska kunna rida Dumle bättre, då jag måste öva på att bli mjuk i handen och jobba med kroppen. Eftersom Comet lyssnar bättre när man rider mer med kroppen och är mjuk i handen så ska jag försöka rida honom lite nu, och sen föra över den ridningen till Dumle !        ;-) 
Iaf, träningen gick helt okej, har inte ridit Comet på en lååång tid ( för utom igår ) så jag är super nöjd med honom och mig. Vi tränade mycket på att jag framför allt skulle slappna av i händerna och rida mer med kroppen och benen, jag red myckte volter och åttor. Svårt att förklara men jag red i höver varv och vid A gick jag in gjorde skänkelvikning och bytte varv, ställde honom utåt med huvudet mot väggen osv osv ! Riktigt bra övning, gillade den starkt          ;-)
Sen galopperade jag , då behövde jag inte tänka så myckte på att ställa och sånt. Men ändå hela tiden ställa lite smått hit lite dit flytta lite osv för att han hela tiden ska ha något att tänka på, svårt men bra !
Är svårt att förklara men lite hoppas jag att ni fattade !
Jag gillade träningen starkt ! Jag vet vad jag behöver öva på och lyssnar på vad Matilda säger åt mig. Eftersom att jag ofta glömmer bort att mjukna i handen och rida med kroppen är det bara bra att någon hjälper mig och säger till mig vad jag ska göra. Känns otroligt skönt att veta vad jag behöver öva på och nu vet dom flesta i stallet om det och på så sett kan de hjälpa mig att komma ihåg de och påminna mig.
Men tbx till träninge.. övningen var bra och tränaren var bra ! Finns det något mer att säga än att jag tycker alla borde ha en syster som jag har ! ♥
Bilder kommer !
 
Måste sova snart, ska lägga mig och kolla ett avsnitt gossip girl innan jag somnar. Tänka igenom morgon dagen, tänka ut hur jag ska rida osv ! Jag är vekligen en sån person som hatar att vara försenad, att stressa med ponnyn är det värsta som finns. Jag måste ha tid att gå banan sakta, kolla igenom noga vilka vägar jag ska rida. Även om det bara är CR. Måste ha full koll och inte stressa.           ;-) 
--Maja
myys med lillsyrran !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0