Tisdagen går mot sitt slut...

Haft en bra dag ?  ;-) 
Jag har säkert kollat 7 avsnitt av gossip girl, haha! Gillar den skarpt men ibland blir de för mycket drama och för overkligt lixom. 
Sen gick jag med min syster ut en runda med våra grannars hundar, så söta! Vill verkligen ha en lite vovve  ;-) 
 
Ska försöka komma i säng i tid, prov imorron! Tre timmars läsförståelse.. behöver jag säga mer? 
Nej, ska inte trycka ner mig själv, jag vet att jag kan! Men jag måste anstränga mig och läsa igenom allt NOGA! Måste förstå innebörden av texten för att kunna svara på frågorna, detta är ett viktigt prov och även om jag mår piss måste de göras  ;-) Så är det bara, finns lixom ingen undanflyckt ! Har ju hoppträning imorgon, va typ två veckor sen sist! Och sen är de ju pay n jump på sönadg.
 
 
 
Allt för många ser alltid allt från den negativa sidan, min ponny hoppar inte, han vill inte in i transporten osv osv ! 
Men tänk om du står där med nästa dressyrstjärna ? Eller så behöver din häst bara lite tid att komma in i transprorten, det är djur ! Riktiga varelser, inga leksaker.. vilket allt för många tror för ofta ! 
Det är viktigt att hitta ett sammarbete med sin ponny och lita på varandra, sen är träning oftast nyckel till de mesta. 
Så ta det lugnt och låt de ta sin tid..  ;-) 
--Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0