Tävlingen

Hoppade ju 70-70, som ni kanske redan vet. Tänkte förklara lite mer utförligt om båda rundorna. 
 
Kom dit i god tid, gick banan två gånger och planerade vägarna bra! Sen lastade vi ut, sadlade osv.. 
Red fram lite ute i deras paddock, dock inte mkt förrän de va min tur att gå in på framhoppningen. 
Han stannade en gång på de lilla, haha söt ponny. Och vägrade gå över, lixom typ 30 cm. Men iaf sen kom han över utan problem. Kom mot räcket men då stannar han oxå så jag "ramlar" av, ladade på fötterna så de va inget så. Kom igen och då hoppade han utan problem ! Sen stannade han en gång på oxern oxå, men han vill typ alltid se  hinder innan han hoppar dom ? 
 
Första 70- Kom in på banan och travade runt lite så att han fick kolla på hinderna lite, han travde på så lugnt och jag kännde mig faktiskt lugnt oxå. Hoppar 1 så fint, 2 lika duktigt. Sen på 3:an stannar han, vet inte varför, är väl att han bara skulle kolla på hindret lite. Men sen kom han över utan problem. Samma på 4,5,6 ett stopp och sen INGA problem, tok ponny !  Efter 6:an kännde jag mig illamåeende, men trodde att jag skulleklara de så jag svalde och red vidare, ett stopp på7:an men sen hoppade han. Men jag började hosta och hoppar av i panik. Ställer mig och ja.. spry på banan, asså inte myckte men ändå piiiinsamt... 
Se kom pappa,Matilda och några andra och hjälpte mig ut. Jag mådde bra överlag och kännde mig pigg. Så de var bara att hoppa upp igen ! 
 
Andra 70- 1,2,3,4,5,6,7,8 utan problem och i en jäkla fart! Han bjöd på alla hinder och hoppade så jäkla fint. Mot 9:an tappade jag honom i svängen och då blev de ett stopp men de var helt MITT fel så jag blev inte sur eller så. Kom igen och då hoppade han riktigt fin! Så jäkla nöjd,efter vad som hände första kunde de inte gått bättre !! 
 
--Maja
(matilda har bilder, som jag hoppas hon lägger ut. Film är på en kompis mammas mobil då mitt minne va fullt ) 
min fina ponny :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0