Tankar från lördagskväll..

ponyn var så underba idag, vi va själva i stallet och de var verkligen underbart. Han var inte sur och tittade verkligen djupt in i mina ögon, denkännslan! :') 
Han är verkligen otroligt bra, min prins, mitt allt. Vad hade jag varit utan honom ? 
Tänk vilken slump igentligen, har berättat storyn för er så de vet ni ju. Tänk ändå så otroligt ? 
En ren slump.
Nu 129 dagar senare står jag på ett ställe dit jag aldrig trodde jag skulle komma. Jag hoppar breda oxrar på 80-85 cm och plank på 90 ! Jag hade inte ens kunnat föreställa mig att komma så långt på så kort tid. Jag trodde att det skulle ta mig ett år att komma ut på lokala tävlingar, att jag bara skulle hoppa runt på clear rounder på 50-60 cm . 
Jag vet hur Dumle fungerar och vad jag måste göra för att han ska hoppa. Så nästa clear round hoppar jag 70-70 och nästa igen oxå 70-70. Sen bär det av på lokala tävlingar och fightas ! ;-) Det kan gå riktigt dålig de första tävlingarna. Men de bjuder jag på ! Alla kan inte vara bästa och jag vill inte ha en ponny som hoppar av sig själv. Jag känner att de inte ger något inom min ridning, jag vill kämpa mig uppåt. Genomgå dåliga resultat för att sen visa alla att träning ger resultat. 
Min ponny KAN och jag tvivlar inte en sekund på de, men jag måste oxå jobba för det ! Han gör inget gratis, de är de jag gillar med honom ;-) 
 
Sen har vi de här med gymnasie, jag jag ju valt. Men vet inte alls om det känns rätt eller fel! 
Mamma och pappa sa bara att jag fick välja själv, precis vad jag ville osv. Jag vill inte gå en linje som är lik de jag har nu, jag är så grymt skoltrött och väljer därför mellan plönninge och barn-fritid.
Plönninge för att få umgås med hästar och mäniskor som har samma intresse som mig. 
Barn-fritid, för att jag vill bli förskolelärare och jobba med barn. Denna linjen går jag bara i skolan 2 dagar i veckan och sen är jag på praktik resten ;-) Det skulle passa mig som handen i hansken,men ändå tvivlar jag och jag går och tänker på detta hela tiden.. alla försöker hjälpa mig men det är bara JAG som kan välja. 
Och de är svårt när jag inte alls vet.. 
 
--Maja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0