Resultat + Tankar

Åkte till Laholm osv osv. Kom fram i bra tid, stressade inte, red fram lagom. Dumle var riktigt pigg ! Känndes otroligt fräsch. Stannade inte en ända gång på framhoppninge, framsteg helt klart     ;-)
Jag red in på banan och travade runt lite, eftersom att man var själv på banan så kollade vi inte på några hinder. 
Fattade galopp och styrde mot första hindret, kännde hur han stretade emot men jag blev arg och drev på extra mycket men han brydde sig inte alls och stannade. Kom igen och såklart hoppar han då... Samma hände på tvåan, han brydde sig inte om mig ! Stannade på trean, men jag kunde inte komma igen för jag mådde dåligt. Som i Båstad, haha asså orkar inte med mig själv. Gav Dumle till någon, kommer inte ihåg vem. Släppte nog mest och sprang ut denna gången. Efter att bästa Matilda gett mig lite vatten och papper mådde jag genast mycket bättre. 
Så det var bara att hoppa upp igen, syster Matilda förljde med in på banan och sprang med så gott hon kunde. Han hade bättre flyt denna gången hoppade 1,2,3,4,5 utan problem. Jag kollar på bilderna och är seriös om jag säger att han är högt över ! Sen blev det två stopp på sexan, en maxad oxer intill en vägg. Men till slut flög han över, hoppade sjuan utan problem och sen ett skit stopp på sista. Vet inte varför, kom bra avstånd och bra flyt men men... 
Sen fick jag hoppa igen eftersom jag avbröt första och bara hoppade två hinder, så jag gjorde bara en volt och hoppade igen. Bästa rundan ! Sånt flyt, jag kunde känna hur enkelt han tyckte det var    ;-) 
Men tyvär fick vi ett stopp på sexan, riktigt tråkigt.. 
Men jag är nöjd med rundorna, vi ska bara öva öva öva ! Han är ju inte van och de och de blir ju inte bättre för att jag måste avbryta, asså vet verkligen inte varför häller. Känner mig inte sååå nervös men tydligen så är jag de. Hoppas de går över snart iaf ! Hade varit skönt att slippa avbryta. 
 
Ska låta min kompis Linnea hoppa honom på en clear round eller vanlig lokal. Hon ska komma i veckan och rida dressyr, samt hoppa lite. Hon är van vid att tävla och har ridit både en busig B-ponny och C-ponny upp till L:A ! Känns tryggt att sätta henne så att Dumle får lära sig lite. 
Jag har faktiskt tävlat hennes förra B-ponny Filur. Nollade en L:D, och minns hur gald jag var ! :')
 
Bilder kommer ! 
puss
--Maja
 

Kommentarer
Postat av: linnea

haha jag hälper gärna till. det är ju bara snällt att du låter mig hjära till :) <3333

2013-02-24 @ 20:30:58
URL: http://linneaaanilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0