Presentation - Maja

 
Ni som inte redan vet vem jag är får en presentation för att ni så enkelt som möjligt ska kunna hänga med.
Jag heter Maja och är 15 år, lever ett ganska normalt svensson liv med två syskon, en mamma, en pappa, två ponnys och två marsvin. Allt rullar på och jag har precis börjat sista terminen i 9:an, känns som att tider går för fort ibland. Har valt preleminärt gymnasie val och de är med´blandade kännslor.. kommer mer om de senare ! 
 
Jag har haft en del ponnys under åren, men jag tänkte ta var och en för sig i ett eget inlägg lite senare. Eftersom jag inte rider dom nu så är de inte så bråttom, jag kan ju berätta om min egen lilla pärla istället. 
 
Dumle är min lilla pärla. Vår historia är lite annorluna om man jämför med andra, jag satt aldrig och kollade på hästnet för att senare hitta min prins. Jag åkte aldrig och provred, tänkte inte i flera dagar om det var rätt, kollade aldrig igenom filmen från provridningen.. nepp! 
Jag satt hemma en helt vanlig söndag på rum, minns jag inte fel så bloggade jag nog. 
Men iaf så kommer mamma in och frågar" Maja vil du ha en häst?! " (vi hade pratat lite om de innan men inte så mkt och jag trodde verkligen inte att de skulle bli något.. ) 
Men så fel jag hade, mammas kusin kännde några som bokstavligt talat GAV bort sin ponny.. 
Först tänkte jag mig en gammal, misskött liten ponny som inte kunde nått.
Men så fel jag hade, vi bestämmde oss för att ge honom en changs. En c-poony på 137 cm, gått L:A dressyr och väl utbildat hoppning.. När mammas kusin ringde senare på söndagskvällen och sa att han var MIN, bara MIN! jag var lyckligast i världen då, på onsdagen skulle vi äntligen hämta MIN ponny. Jag kännde på mig att han var den rätta, vi skulle passa som två pusselbitar. 
Och så rätt jag hade,vi åkte till skåne, red honom lite och sen var det bara in med sakerna och ponny och rulla hem. Ganska snabbt och enkelt. Så där helt plötsligt var jag Maja mårtensson lyckligast i världen den 26 september 2012 fick jag de bästa man kan få. Jag ångrar inte en sekud att jag tog emot Dumle. Min pärla!<3
Just nu- Tränar vi för fullt för att vara i form till vårens kommande tävlingar, Det går riktigt bra på träningarna just nu, både i hoppning och dressyr ;-) I hoppningen ligger vi mellan 70-90 när de går som bäst! Och dressyren rullar på, vi lär känna varrandra och hittar knapparna. Min syster Matilda brukar träna dressyr med honom lite då och då och hennes tränare tycker att Dumle är riktigt fin !
Vi har hoppat en del clear rounder och de har gått relativt bra!  ;-) 
 
Har ni frågor så va inte blyga!
--Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0