Passet med Comet+Dumle !

Comet-Skrittade ganska länge, kännde på honom i båda sidorna. Jobbade myckte med volter och försökte få honom ställd i båda varven. Funkade riktigt bra efter ett tag, tänkte inte så mkt på nacken och så eftersom jag inte har ridit honom på så länge. Ni vet inte varför, eftersom att jag inte dratt den storyn för er men den kommer !
Iaf, sen travade vi rätt mycket i båda varven. Jobbade volter och styrde myckte med kroppen, kunde släppa tyglarna och bara styra med benen och kroppen      ;-)   Så underbart !
Som sagt inte så mycket fokus på formen men ändå fram för skänkel osv osv ...
Sen var det dax för galoppen, tog de från skritt då han tycker de är lättare. Började me vänster varv, först var jag lite osäker och osatdig men jag slappnade av sakta och då gick myckte bättre. Han skötte sig utmärk och gjorde som jag bad honom.
Samma i höger varv, lagom tempo  och kontroll. Galopperade på en volt hela tiden, mest för att han inte skulle springa iväg.
Sen gjorde vi det en gång till i vänster, och då släppte jag nästan tyglarna helt. Litade på Comet och styrde som i skritten och traven, men kroppen ! Det gick bättre än vad jag trodde     ;-) 
 
Dumle- Efter att Matilda hade gett sig på honom i ett försök att få honom mjuk, så hoppade jag upp. Skrittade och skrittade men han tvär vägrade. Drog upp huvudet och ville inte alls, försökte styra mer med kroppen och benen som på Comet men det gick inte alls. Han lyssnade inte ett dugg och sprang bra iväg för skänklen.
Så jag fick fortsätta skritta och skritta osv osv ..
Till slut efter 10 minuters skritt så bytade jag taktik. Nu gjorde jag halt varje gång han drog upp huvudet, sen fick han inte gå förrens de var nere och han var abslappnad i nacken. Men han klarade typ två steg sen var det uppe igen men jag fortsatte, och han blev bara surare och surare. Sköt upp huvudet och försökte springa ifrån arbetet. Men efter myckte om och men så klarade han en jädrans fin skänkelvikning i form så då slutade jag !
Bästa att sluta när det går som bäst !    ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0