Ollies Flying Comet!

Min första egna ponny...
Jag blev helt såld redan första provridningen, jag visste att han var den ponnyn jag letade efter, han va ponnyn jag ville ha! Både jag och min syster Matilda blev helt sålda och det tog någon vecka sen var han vår.
Alla var glada och det gick så himla bra, comet trivdes och jag var gladare än gladast  ;-)
Vi hoppade nästan 90cm och jag kännde att jag var redo för en lokal tävling, en L:D+5. Jag tvekade inte lite, inte nått. Jag var säker på att det skulle gå bra, de hade de ju gjort på träningarna hemma. Men riktigt så bra gick det inte...
Comet hoppade inte alls på banan, och de slutade med att jag rammlade av. Gick ut från banan med en liten tår i ögat och en massa blickar som kollade på mig. Alla kollade på mig och jag hörde hur dom pratade om mig och Comet.
Efter detta visste jag inte om jag ville fortsätta rida, jag tvekade på mig, på Comet och jag klarade helt enkelt inte pressen med allt skitsnack osv..
Vi provade att starta en ny tävling som gick ett litet steg bättre, Comet hoppade första hindret men sen var det stopp.. Det gick inte längre!
Den ända tävlingen som gick bra va en clear round på 60 cm då nollade vi ! Med bra flyt osv..
Efter allt misslyckande började Comet att bocka med mig när vi red, han stannade på 50 cm och jag började tvivla på om det kanske va så att vi inte passade ihop trots allt. Jag slutade rida honom och blev riktigt rädd för honom.
Han slet sig ifrån mig och jag kunde inte ens hantera honom från marken. Då slutade jag nästan helt med hästar.. Nu är detta eb väldigt kort sammanfattning av vår story, me efetrsom de är längesen nu så behöver jag inte dra upp alla detaljer. Det känns lite onödigt, men nu vet ni iaf de mesta!
Som sagt, har ni frågor så va inte blyga !
--Maja
 

Kommentarer
Postat av: Alma

Hej!

Vilken fin ponny. Har ni kvar Comet nu? Rider du honom något? Isf hur känns det att sitta på hans rygg igen? Vad hittar han på om dagarna? :)

/Alma

Svar: svarar på dom sammtidigt som alla andra i frågestunden :)
kram Maja
None None

2013-02-06 @ 20:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0