Ollies Flying Comet

Fick en fråga om jag inte kunde lägga ut fler bilder och skriva mer om Comet.
Så självklart, men han är ju inte min, mer Majas till och med, haha. Men jag kan väl skriva det jag vet om honom!
 
Ollies Flying Comet, som hans fulla namn är, är en C-ponny som kan bli gaaaaalet fin i dressyren, om man gör rätt, för han är rätt svår att få bra form på, men han är väldigt "lyhörd" eller vad det heter när man lyssnar starkt.
Han oxå riktigt fin i hoppningen om han hoppar haha, viilket han oftast gör faktiskt! Men han kan tycka att det är lite läskigt, han är väldigt tittig av sig också.
 
Lite mesig oxå ibland HAHA,, han kan få för sig att en kotte är ett stort monster och kollar med spetsade öron, stora ögon och flåsande näsborrar på en liten kotte, löv eller helt plötsligt är pallen i ridhuset läskig. Men inte alltid haha!
Han är för söt! <3
 
Vet inte vad jag mer ska skriva, eller jo! Han fyller 19 men tror att han är 3, så brukar Matilda säga hahaha.
Bockarkung som älskar att busa och bocka hahah! Fast han är väldigt försiktig när man rider honom. Han har aldrig bockat med mig, än så länge hihi :D
 
Matilda kan till&med rida barbacka i grimma på honom, och han lyssnar så fint!! Duktig :')
 
Nä nu har jag nog berättat klart, det är det viktigaste att veta om honom :D
 
Tränade ju somsagt igår för Maaaaaatiildaa och det gick ju super, bilder nedan!
Men detta är Matilda och Comet: (den andra Matilda, som jag tränade för så, och som äger Comet) 
 
 
 
Kom ihåg denhär träningen, i somras. Mina idoler<3<3
 
 
 
Cumääääät kaann hoopppa :D Köttbullen <3
 
Det hade blivit för långt om jag skulle välja massa bilder, så tog denna nu som Matlda gjort för några månader sen.
Har tagit de flesta bilderna på dom, = jag har sett mycket av dom, och shit säger jag bara.. Galet bra, ser upp tilll dem asså, mina guldklimpar, hihi :')
 
För att inte detta inlägget ska bli föööör långt lägger jag upp och skriver lite mer "ingående" om träningen och visar bilder i ett annat. Puss o hej!
 
/Matilda
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0