Låtar och texter

Jo, något jag ofta tänker på, men vet att många inte gör, är att lyssna noga på låttexterna och deras "budskap", vad dem handlar om osv...
Tror jag har fått det ifrån min pappa, haha ;)

Men jag gillar låtarna mycket mycket mer när jag vet exakt, (eller exakt kanske inte är rätt ord, men nästan) vad de handlar om....

Låten som är etta på spotify, Let her go ~ passenger
är otroligt bra, både själva låten och texten tycker jag.
Jag älskar texten till Chris Medina ~ what are words men inte låten, eller vad man ska säga, hahah..... Gillar inte hans röst heller så mycket men..

Sen måste (självklart) artisten ha bra sångröst, någon jag tycker har otroligtvacker röst är Zara Larsson, jo de flesta vet nog vem hon är.
Hon "slog igenom" med hennes rätt nya låt Uncover.
Över en miljon visningar på yt.. ;) Hennes röst är GRYM tycker jag, dyrkar henne staaarkt haha.
Redan när hon va med på talang 2008 hade hon en underbar röst.

Över till låtar o texter. Sen något jag stör mig på lite är vi säger idol, så är det en SKITSNYGG kille eller tjej med, som inte egentligen kan sjunga särskilt bra, men ändå röstas de fram p.g.a utseendet, lixom hur schysst?

Jaja, skriver min toplista av musik, och varför.

1. Let her go~passenger - den älskar jag, för att jag fastnar för sånna typer av låtar lixom, typ ballad aktigt.. Och den härliga men speciella rösten, lovee iit! Handlar om -

2. In my bones~Bon Rope - också den "speciella rösten" och härliga "balladaktiga" låten helt enkelt, oxå gryym text, den är underbar, gjorde en film med mig och Boníta med den låten, eller skulle varit den men det funkade inte att sätta in musik, massa krångel vare.... Men börjar lite smått gråta när jag hör den, tycker den är sorglig haha ;')

Måste sticka nu så fortsätter på den i ettt annat inlägg, älskar er, puss och tänk nu på vad ni lyssnar på haha ;)

//Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0