Hoppträning-Onsdag

Denna träningen var nog den jag lärt mig mest på !  ;-) 
 
I början måste jag erkänna att det inte gick bra. Dumle sprang och sprang, då blir jag osäker och låster fast händerna i ett hårt grepp. Vilket är totalt fel och de vet jag nu. Men då bröt jag ihop, blev sur på mig själv och hoppade av. Då fick Frida (tränaren) hoppa upp, hon hoppade några språng och förklarade sen hur jag skulle göra. Det blir enklare för både mig och henne om hon vet hur Dumle fungerar, så sen när hon visste hur man skulle göra för att få så bra språng som möjligt så gick det bättre! 
Jag ska hålla om allt jag kan men benen, stadigt men ändå myckte, myckte. Sen mjuka händer och höja händerna lite sen är det bara att låta honom hoppa. För så länge jag rider så och kollar över samt inte tänker så mkt på själva hindret så kommer han hoppa. MEN vi behöver lära känna varandra mer och träna, träna, träna!  ;-) 
Vi hoppade en kombination med räcke in och oxer ut, en trippelbarr och två räcken. Detta blev till slut en liten bana, det gick bättre och bättre för varje gång men han stannade ett par gånger. Jag är inte riktigt van vid att släppa händerna och hålla om med benen, det blir lätt så att jag släpper benen och bromsar med händerna istället. 
Efter ett tag när jag hade fått in tekniken gick de så myckte bättre, jag fokuserade på rätt saker och WOW vilka språng. Höjden är INTE ett problem, han tycker de är så jäkla kul min bebis  ;-) 
Och de vill man ju inte ta ifrån honom så därför måste jag låta honom springa lite av sig själv. 
 
Jag är jätte nöjd med träningen och det känns bra inför söndag !  
Jag ska rida som idag och jag kan om jag vill, vi ska över ! 
Vi kan och de vet jag  ;-) 
 
--Maja
Bjuder på lite bilder från en GRYM träning, hoppa plank på 90  ;-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0