Krav, mål och drömmar.

Jag, och jättemånga fler -VI ställer nog ofta för höga krav på oss själva.
 
Jag tänker ofta på mina drömmar, eller mina mål i livet. Jag tror att det är viktigt att faktiskt kunna göra det. Att ha mål, och våga drömma.
Men bara en sån sak som betygen i skolan, vilket jag där tror att många ställer höga krav på sig själva eftersom att det kan påverka ens framtid väldigt mycket.
Om du bara ligger i, och verkligen lyssnar på lektionerna och VILL lära dig, så kommer det gå super. Men pusha dig inte för hårt, det kan verkligen bli fel..
 
Det är nog lätt att du tänker för mycket på vad du inte har, glöm inte bort att tänka på och uppskatta det du faktiskt har. För om man bara lever för sina drömmar och glömmer lite bort verkligheten, så tror jag att du nog blir rätt så olycklig tillslut, och dessutom om allt inte går som du vill.
 
"jag ska plugga i New York"  "bli modell i USA"  "gå ner 10 kilo innan denna månaden är slut" osv, (bara exempel) och blir det då inte ALLS så, då blir det kanske så fel. Men somsagt, tror jag att det är viktigt att ha höga mål, och lite krav på sig  själv. Utan krav, mål och drömmar så kommer man ingen vart, men du måste sätta gränser.
 
 
 
Så sikta gärna mot stjärnorna, men bli inte för besviken om du kommer till molnen.
-Bara du gör ditt bästa.
 
-Don't Dream your life, live your Dreams-
 
Hoppas ni får en bra dag, kram Matilda <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0