HEELLLLUU

Hej på er, ska skriva lite kortfattat om vad vi gjorde och hur det gick att rida!
 
Började då att skritta & trava fram länge sen lite galopp med. Vi hade ett superlitet plank typ? vet inte, men det låg kanske på 40, ett räcke på typ 45-50, 3 galoppbommar, 3 travbommar och en oxer på kanske 40 med!
 
Så travade vi lite över de på 40, typ det lilla planket, sen över trav och galoppbommarna vilket gick jättebra!
Vi övade på sits och avstånd, Comet har iaf rätt svårt med avstånden så vi tränad mycket på det och i slutet gick det jättebra!!
 
Så hoppade vi de i galopp och satte ihop små banor. Efter ett tag så höjde Matilda alla hinder. Sen hoppade jag oxern också och det gick supeer! Han va superduktig, och efter lite trav o andra hinder så tog vi det igen, efter det lilla planket, så gallooooooppp, hopp över planket, galoooppp sväng till vänster, och lite mer vänster sen hoooppp över oxern som låg på 60 nu.
Och det rosa lilla "plankeeet" gick kalas, men vet inte vad som hände med oxern haha, fel avstånd eller så var det bara läskigt, så Comet vägrade och jag åkte lite halvt av haha. Typ flög över halsen men jag hade benen runt hans rygg/runt sadeln typ, men jag tog emot mig i hinderstöden och sen gled jag ner, haha x)
 
Man såg riktigt på Comet hur ledsen och besviken han var! Han tog ned sitt huvud ned i marken och det såg ut som om han skämdes haha söööte!!
Men upp igen så kom jag på bara oxern och det gick jättebra<3
 
Sen var det färdighoppat, skrev ju inte exakt nu eller tog med allt men en liten "sammanfattning" iaf!
I slutet när jag hoppat av först så la han sitt huvud hos Matilda i hennes famn som om han typ sa "förlåt mamma, men jag gjorde mitt bästa" och sen till mig också !! "det var inte meningen, hoppas du inte skadade dig.."
 
så jäkla söt... Han va så duktig så, lilla gossen! ♥
 
Nu ska jag ta och käka lite pizza hihi 8) nä men beställa, så äter väl typ om 20 minuter eller något.
 
Känner att jag inte bloggat ordentligt på länge, bara skrivit och gjort inlägg som "nu gör/är jag...." "snart ska jag.." osv....
 
 
Men senare ikväll eller imorgon kommer det bilder från idag, Matilda fotade och även en liten film blev det haha. Puss på er, ses snart   ;-)
 
/MATILDA
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0