Mitt ryttarliv del 1-Matilda

Ja, somsagt då, så fick vi en fråga om vi kunde skriva lite om vårt ryttarliv, och det tänkte jag börja med!
 
Jag har i hela mitt liv gillat djur, men hund och häst har väl alltid varit lite xtra.. Jag red så fort jag fick möjlighet på sånna ställen som kolmården och på "bondgårdar" osv, ah ni fattar..
Sen började jag och min syster rida små shettisar på en ridskola i fammarp. (Vilket är ett privatstall nu och Maja o Matildas hästar står där så det är lite kul! :D) Då var jag ca 5 år, Frida 7.
 
Har INGEN aning om exakt hur länge det var, 2 terminer kanske? ca ett år iaf.
Min storasyster trillade av en gång, och mamma blev orolig över oss, Frida vågade kinte fortsätta men lilla bestämda jag ville fortsätta! Sen trillade jag också av utav en busponny som började galoppa HAHA, och då fick jag inte gå kvar, mamma blev för orolig, haha. Det hade iofs jag också blivit..
 
Men sedan red jag ingenting alls, gick i dans och hängde med min kompis Julia till hennes ponny (kom inte ihåg vad han hette, hahaa.. :/ men iaf) och hennes mamma å så tyckte faktiskt att jag var rätt duktig, red lätt sj,och hängde med.
 
Jag blev meer och mer hästsugen när jag blev äldre. Så vid 10-11års åldern började jag och en kompis att gå på sånna "prova-på" lektioner på hrk, vilket jag tyvärr inte har några bilder ifrån... Men vi gick på typ 2/3 sånna sedan så "hade jag bestämt mig" och fick för mamma och pappa börja på deras ridskola. Jag red alltså där oxå en gång i veckan.
Onsdagar minns jag haha!
 
Vi fick gå upp en svårare grupp och börja galoppera. - Tisdagar! Hahaha bra minne ;)
Jag utvecklades inte sådär jättemycket, gick ett ridläger också sommaren 2011, då jag hade en brun c-ponny som jag sedan efter den sommarn började sköta.
 
Fortfarande kände jag att jag knappt lärde mig ngt. Vi fick hoppa låga höjder, galoppera på volter och skit.. Kunde redan det, visste hur man fattade galopp, red på rätt sittben osv. Jag gjorde mer, övade och lärde mig på egen hand på skötarridningarna med Bonitis. Jag red med Annie och Erica sedan när jag blev "odenarieskötare" (sommaren 2012) som det heter där, då tar man hand om sin ponny oftare, har fodringar osv.
Dem red jag med och fick lära mig mycket utav dem. Jag är väldigt *lättlärd" haha eller vad man säger, och lär mig fort, tar reda på saker och VILL lära mig!!
 
Jag ville utvecklas MER, så jag bad om att få byta grupp. Det gjorde jag på våren 2012 någon gång. Eller efter sommarn,,, kommer inte ihåg, det vare nog eftersom jag ine gått i den såå länge..
 
Det är i den gruppen jag går i nu då alltså.
 
~Fortsättning kommer~
 
 
 
Min fina Erica, shit de är galet hur jävla många minnen vi har tilsammans BARA I STALLET!!
Bäst är du min stjärna <3
 
 
 <3
 Från ridlägret 2011. Fina ponnii...
 Här hade vi hoppat en bana på typ 50 cm. Bonita är inte jättelätt att hoppa, lite svårt och läskigt tycker hon, men så nöjd jag var. Det var också under ridlägret, såå stolt över dig var jag.. <3
 
 Dagen jag blev skötare på henne.. Fina Nuestra Bonita, saknar tiden.....
BJUDER, ser ut som en pajas men Bonita är fin. Saknar de så mycket då att det gör ont i hjärtat....
Erica, Annie och Jag.. :')
 
Vision, som jag då började sköta då jag blev odinarieskötare.
En väldigt envis, och bestämd ponny. Han hade sina bra och dåliga sidor. Oftast bockade han, han hade (har) nog tröttnat på ridskolelivet.... :/
 
 
 
 Inte bästa bilderna, men ni ser! Älskling en sen sommarkväll...
 
Hahaha,, från ridlägret.. x)
 
 
 
Blev överlycklig när hon kom till mig i hage, första gången. Min känsla  just då asså, underbara häst!
 
Jag och Vision. Det var min absolut FÖRSTA cr, kan säga att det kanske inte var bästa hästen att göra det på...
Han bockade som en tönt och ville inte gå fram, på framhoppningen. Så jag var såå nervös. Skulle hoppat 50 men ville hoppa 40 íst. Inne på banan gick det okej, han bockade bara en gång men han galopperade sen iaf så... Haha, men jag var såå nöjd och glad efteråt!
 
Bebis .. :/<3
 
/Matilda
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

åh, så glad jag blir!<3

Svar: Härligt, vi också!! :D <3 /Matilda
förresten, imorgon kommer del 2 utav mitt "ryttarliv" :)
None None

2013-03-09 @ 10:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0