Träningen.

Ja, vi började med att skritta fram, i kanske 5-7 minuter. Då kortade jag upp tyglarna och började jobba.
Matilda sa vad jag skulle göra och gav mig tips. Jag ställde honom åt både höger, och vänster.
 
Jag fick gå på A-volten framför henne och vända upp vid A varje gång jag passerade det. Så svängde jag åt höger så jag kom på volten i höger varv helt enkelt. Nästa gång jag vänt upp vid A så gick vi åt vänster. Vi gick som en åtta på volten kan man helt enkelt säga! Det gick lixom hela ttiden ut på att jag skulle göra en halvhalt innan jag bytade varv, då skulle jag ställa om, åt andra hållet. Och travade jag, skulle jag såklart byta sittben oxå, aa ni fattar.
Jag skulle med fösröka att flytta ut rumpan så att han inte vände sig som en banan, haha utan jobba med bakbenen.
 
Sen fick jag göra lite skänkelvinkingar oxå i båda varven och det gick helt okej!
Vi skrittade länge tills han lossnat och travade bara litegrann. Sedan galopperade vi, från skritt då det är lättast på Comet. Och hah gick super de första stegen men så tapade jag honom lite, så vi gjorde om det och det gick bättre och bättre. Sedan skule vi galoppera i hans svårare varv, höger. Men det gick bättre än förväntat och han va finare nu!! Så kul, och Matilda gav oss massa fina koomplimanger, man blir så glad och peppad då, och vekligen ger allt!
 
Men o  jag drog ned mina händer (vilket jag gör väldigt ofta, en dålig vana..) eller flyttade bak skänkeln för långt så sa hon till och påminnde mig. Superbra!!
 
Vi skrittade lite igen och ställde hela tiden t olika håll, ett par steg ställd åt vänster, och sedan tvärt om.
Då lossnar allt, iaf på honom, superhärlig känsla, hans steg, som redan är gudooomligt, blir ännufinare när han lossnat i nacken.
Jag gjorde lite lätt öppna och sluta, vilket jag trodde var alldeles för komplcerat för mig, för jag höde Eva, Matildas tränare be Matilda göra det osv, men jag har aldrig riktigt fattat vad det är, men så gjorde jag det utan att jag visste.
För Matilda sa lixom inte "nu öppnar du" osv, utan med andra ord: "försök att få huvudet på spåret och rumpan innanför" och tvärt om. Så jaag blev riktigt glad när hon sa det sen att jag viisst hade gjort det, fast bara att hon inte sagt det, för jag hade sagt till henne att "önskar jag kunde öppna, och sluta och allt sånt, men det är nog alldeles för komlpicerat för mig!" eller nåt liknande, såå aaaaaa.. :D
 
Är riktigt nöjd med träningen och vill träna för henne oftare, hon vet ju vad jag kan, och hur man ska rids Comet för att han ska gå fint, så det var perfekt, TACK igen bästis,, älskar dig!<3
 
Skulle lätt träna för henne regelbundet, för en höög summa pengar, så bra som hon är! Hon sa det på lätta sätt ocå så jag förstod bra. Puss bästaste <3
 
Bilder på oss från igår!
 
 
 
<3
 
<3
 
STEGET
 
<3
 
steeggeeet
 
Matilda och Comet :)
 
Han får alltid extra poeng på dressyrtävlingar för hans steg! Som en storhäst, lilla ponnyfjanten <3
 
Tack Matilda för att jag får rida honoom , och TACK  för den otroligt bra och lärorika träningen, puss<3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0